poniedziałek, 27 maja 2013

Warsztaty językowe w Anglii

Wycieczka do Londynu- warsztaty językowe, na którą pojechało 41 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami , p. Agnieszką Komorowską, p. Aliną Szewczyk, p. Katarzyną Jakubowską i p. Agnieszką Gałkowską - Czerniak, odbyła się w dn. 10 – 16 maja tego roku. Zorganizowało ją biuro podróży ATAS BTM z Wrocławia. Przejeżdżaliśmy przez Niemcy i Holandię do francuskiego miasta Calais, skąd popłynęliśmy promem do Dover, a następnie dotarliśmy do stolicy Wielkiej Brytanii.
W Anglii przywitała nas prawdziwie londyńska pogoda, która wcale nie popsuła nam dobrej zabawy. Zwiedziliśmy bardzo wiele ciekawych miejsc: W Londynie zobaczyliśmy Greenwich, gdzie znajduje obserwatorium astronomiczne i malowniczy park, z którego rozpościera się widok na Londyn. Tu także przebiega południk 0˚. Widzieliśmy też Tower of London z cudownym skarbcem klejnotów królewskich, Tower Bridge, Most Milenijny, odbyliśm rejs po Tamizie. Ważnym miejscem dla uczestników wycieczki był Teatr Szekspira – The Globe, w którym angielski przewodnik barwnie opowiadał nam o czasach elżbietańskich i dziełach dramaturga. Centrum Londynu czyli tzw. The City skupia najważniejsze obiekty państwowe: Big Ben, Hauses of Parlament oraz Buckingham Palace, wywarło to na nas duże wrażenie. Wybitne arcydzieła malarstwa światowego i brytyjskiego obejrzeliśmy w sławnych galeriach National Gallery i Tate Britain. Imponujące zbiory kultury starożytnej z różnych stron świata podziwialiśmy w British Museum. Wart podkreślenia jest fakt, ze wszystkie wejścia do muzeów Londynu są darmowe.
Oprócz metropolii zwiedziliśmy także sielankową prowincję angielską. Urocze miasteczka takie jak Salisbury, Winchester, Brighton i Cantenbury zachwyciły nas olśniewającymi katedrami gotyckimi. W tych miastach mogliśmy poczuć klimat starej Anglii. Zabytkowe kamieniczki, ulice i przepiękne parki wprowadzały nas w historię i kulturę tego kraju.
Magicznym miejscem naszej podróży stał się tajemniczy krąg megalitów w Stonehenge, który wzbudził ogromne zaciekawienie wielu uczniów.
Marzenia o edukacji na najwyższym poziomie pojawiły się w głowach młodzieży w trakcie pobytu w uniwersyteckim mieście Cambridge. Niezwykła atmosfera tego miejsca na długo pozostanie w naszych sercach.
Wycieczka o ogromnym wymiarze edukacyjnym i kulturowym była bardzo udana, w znacznym stopniu poszerzyła nasze horyzonty umysłowe i zachęciła do zwiedzania świata.